Mely színek gyakorolják a legnagyobb hatást az Ön célpiacára?


             Egy szín önmagában nem sokat jelent:

sarga_k



          Ez a labda csak egy sárga labda, semmi több


sarga_fekete_ksarga_zold_klila_fekete_k




Ám két színnel már színkompozíciót hozunk létre, amivel érzéseket váltunk ki, hangulatot teremtünk. Például a sárgával kombinált fekete veszélyt jelez, a sárga és a zöld vidám, sportos hangulatot áraszt, a fekete-lila pedig szomorúságot ébreszt


leg_kek_ktropikal_korvosi_ksorbarna_k




További
színek hozzáadásával finomhangolást végezhetünk. A kék-szürke -fehér a téli sportok hangulatvilágát tükrözi, légies élményeket ébreszt, a kék-zöld-sárga trópusi emlékeket hívhat életre, a türkiz - fehér – pink orvosi precizitást hangsúlyozhat, a fekete-barna-sárga pedig evésre, vagy (sör)ivásra csábít
hat

A színkompozícióval tehát nem csak hangulatot teremtünk, de az emberi viselkedésre is hatással lehetünk, vonzzunk, taszítunk

Az üzleti célokat is előmozdíthatja az alkalmas kompozíció. Kiválasztásához azt az érzelmet kell "megfogni", ami a célpiacot az akaratlagos szándék irányába téríti. Nézzünk egy példát!

Egy kaszinóban percek alatt milliós tétek forognak, nem mindegy, hogy milyen színek uralkodnak. Jó hangulatban sokat költenek az emberek, nagy a profit, ezért a kaszinó (vagy weboldalának) színeit is a játékosok attitűdjeihez hangolják

casino_k




A kaszinó színei,  a bordó, izgalmat kelt, a zöld a sportos, fair játékot fejezi ki, a sárga, az arany a nyereményre csábít. A kiváltott hatás pedig az izgalmakban bővelkedő, fair játék során megszerezhető nagy nyeremény vonzása


Az ad-hoc jelleggel használt színek a kívánttal ellentétes hatást válthatnak ki. Rosszul járhat, ki túlszínezi médiumát, mert a tarkaság nyugtalanságot és ellenszenvet kelthet:

paletta1_kpaletta2_kpaletta3_k




A fizika törvénye szerint, ha palettán összekeverjük – vagy weboldalon összezsúfoljuk - a színeket, akkor az eredmény – milyen meglepő – sötétszürke lesz, ami nyugtalanít, taszít


A divatszínek: a színek jelentéstartalma korszakonként változik, így beszélhetünk a divatszínek világáról. Nagy a kísértés, hogy divatszínnel ruházzunk fel egy weboldalt, ám az így nyert kompozíció nem biztos, hogy a termék üzenetét közvetíti

Az alkalmas szín a termékhez fűződő fogyasztói attitűdöket erősíti

Az ég kék, a fű zöld, az alma piros, a menyasszony ruhája fehér, a sör pedig hűvösen csábító. Ez a természetes, ezt várja el a piac

beer1_kbeer2_k






Egészségére!