Retro, vintage, throwback 2014


Varázslatos
álomvilág a globalizált éra útkereső emberének


Stíluskutatók szerint a retro, vagy vintage a legmodernebb stílus,
mert korszerű szemlélettel és technikai eszközökkel idézi meg a régi korok szellemét, és használja kifejezésmódját. A vintage érzés reprodukciója
hálás és eredményes küldetés

Az üzleti, vagy reklámcélú retro dizájn időutazásra hívja a szemlélőt és rávezetni arra a hangulara, ami
befogadóvá teszi a reklámüzenet számára. Mi a retro varázsa?

A vintage kifejezést eredetileg amerikai borászok használták egy adott évjáratú óbor megnevezésére. A szónak jelzésértéke is volt arra vonatkozólag, hogy a bor különlegesen jó


A kifejezést először a divatszakma vette át, de ma már nemcsak ruhadivatot, vagy lakberendezést, hanem pl. az ékszergyártást, a háztartási felszerelések divatját és a webdizájn régi korokból merítő, újszerű vonulatát is jelenti a retro



Manapság trendi az, ami hordozza a múlt életérzéseit


A retro célpiaca elsősorban a 40-50-es korosztály, aki a fiatalságát látja benne és egykori lázadását éli meg általa



Meglepő, de a fiatalok körében is toborozza híveit a retró!


- Egyrészt azért mert a retro trendi, és a fiatalok fogékonyak minden divatos irányzatra, legyen az akár egy régi kor kövülete

- Másrészt azért, mert a retro visszavezet egy idilli életbe, a szorgos háziasszonyok, a becsületesen dolgozó férfiak, a büszke nagyszülők, a bajszos nagypapák és a kötényes nagymamák ölében hancúrozó unokák harmonikus világába


Ez a meseszerű álomvilág a valóságban nem létezik, de virtuálisan elkészíthető és életre kelthető az interneten, arra a meghitt tíz percre, negyedórára, amikor az ember a régóta áhított békéről ábrándozik

Ezt a varázslatot hozhatja el a retro a globalizált kor stresszes, útkereső embere számára